אז איך יכולה להתחיל שיחת טלפון עם אזרח ותיק?

"שלום שמי יוני ואני מתנדב ב"שמחים לדבר". זו יוזמה של מתנדבים צעירים שמתחברים לאזרחים ותיקים בשיחות טלפון. אני מתקשר לשאול מה שלומך? איך אתה מרגיש במהלך הימים האלה? אם תהיה מעוניין אשמח שנדבר קצת בטלפון ונכיר".

שאלות שיכולות לעלות מטעם האזרח הוותיק:

  • "איך הגעת אליי? מי נתן לך את המספר שלי?" את המספר קיבלתי דרך עמותת 2080 שהם היוזמים של "שמחים לדבר". זה בעצם ארגון חברתי שמחבר בין אזרחים ותיקים לצעירים שרוצים להתנדב בשיחות טלפון.

  • "איך אתה יכול לעזור לי? שיחה טלפונית זה לא עוזר." בימים מורכבים כאלה, אני יודע שלי לפחות שיחות טלפון מאד עוזרות להקל טיפה על תחושת הבדידות ולהעביר את הזמן. מקווה שאתה חושב כמוני ותרצה לשוחח איתי. בוא ננסה, ואם לא מתאים זה גם בסדר.

  • "כמה זמן תהיה איתי בקשר?" כמה שנרצה. אנחנו נוכל להמשיך ולדבר בימים הבאים, ואתה גם יכול לקבל שיחות ממתנדבים אחרים את תעדיף. אני אוכל להעביר את הבקשה שלך הלאה.

  • "האם תישאר איתי בקשר גם אחריי הקורונה?" לשיקול דעתכם כמובן, נוסח אפשרי- "אשמח שנתחיל להכיר טלפונית ובסיום התקופה נחליט ביחד

  • חשוב לנו להדגיש - מטרת השיחות הוא לייצר שיח חברתי ולא שיח טיפולי. ייתכן כי בתקופה מורכבת זו יעלו צרכים נוספים מצד האזרח הוותיק, וישנם גורמים נוספים שיוכלו לסייע במידת הצורך.

צרכים שיכולים לעלות מטעם האזרח הוותיק:

 

  • עזרה בכסף, מזון, תרופות. בשלב הזה אנחנו כאן רק להקלה בתחושת הבדידות, וכרגע לא מפנים את הבקשות הקונקרטיות האלה לגורמים רלוונטים. בקרוב כשנתחבר רשמית לרשויות מקומיות ולארגונים נוספים, נעדכן אתכם במסודר באתר ובאפליקציה.

  • עזרה מול חברת סיעוד/ביטוח לאומי- במקרים של מטפלות שלא מגיעות, קבלת קצבאות וכדומה- במידה והאזרח הוותיק מעלה צורך כזה- בדומה לתשובה הקודמת, מטרת היוזמה שלנו היא קשר חברתי להקלה בתחושת הבדידות. כן אפשר להפנות את הוותיק למוקד של המשרד לשוויון חברתי במספר 8840*.

  • חששות, פחדים, חרדה שעולים בעיקר לאור המצב הנוכחי, אפשר להפנות את הזקנים למוקד הטלפוני של המשרד לשוויון חברתי *8840 המציע חיבור למוקדים של תמיכה נפשית. כמו כן, חשוב לציין זאת במשוב. אם אתם מרגישים כי השיח דורש מענה טיפולי, אנא עדכנו אותנו בכך בהקדם ונערב גורמים מוסמכים לכך.

שאלות שיכולות לעלות מכם, המתנדבים:

  • מה המטרה שלי בשיחת הטלפון? לייצר שיח חברתי להפגת בדידות ולחיבור בין דורי, להעביר את הזמן בנעימים עבורך ועבור האזרח הוותיק.

  • איך אני מסייע בחששות והפחדים של האזרחים הוותיקים? המציאות היא מאוד מורכבת במיוחד עבור אוכלוסיית הגיל השלישי, תרגישו בנוח להגיד להם "אני מתאר לעצמי שזה באמת לא פשוט עבורך" והציעו להם לשתף גורמים מקצועיים בתחושות שהם מעלים. זכרו שאפשר להפנות למוקד של המשרד לשיוויון חברתי ב-8840*

  • האם אני יכול ללכת לבקר את האזרח הוותיק? בשלב זה רצוי שהקשר יהיה טלפוני בלבד. כמובן שאם הקשר נמשך ומתחזק והנחיות משרד הבריאות מאפשרות ביקורים, אז זה נתון לשיקול דעתך ודעת האזרח הותיק.

  • יש לכם חברים ומכרים שירצו להצטרף למיזם? הזמינו אותם לאתר.

לסיום, זכרו שאתם לא לבד, השיחות יכולות להיות לפעמים מורכבות מאד. תרגישו בנוח לפנות אלינו חזרה למייל ואנחנו נעשה הכל בכדי לסייע.

:לשאלות ופרטים נוספים כתבו לנו למייל

צרו איתנו קשר